• Scratch

  • ScratchX

  • 1
  • 2

Prezentul regulament se aplica Concursului National ISCRATCH.

Concursul se adreseaza elevilor din ciclul primar, gimnazial si liceal si consta în realizarea individuala a unui proiect în limbajul de programare Scratch (la sectiunea Scratch) si a unui proiect-robot de catre echipe formate din 2-4 elevi (la sectiunea ScratchX).

Scratch este un limbaj de programare dezvoltat de grupul Lifelong Kindergarten din cadrul MIT Media Lab. Cu Scratch, copiii pot învata de la vârste mici (6 ani), într-o maniera ludica, principalele concepte ale programarii. Programul Scratch poate fi descarcat gratuit de la adresa http://scratch.mit.edu

Programarea robotilor poate fi facuta in ScratchX (limbaj gratuit, online (http://scratchx.org/), o extensie Scratch utilizata in programare de roboti) sau intr-un mediu grafic echivalent (de exemplu, programarea lego EV3 poate fi facuta in Mindstorms, limbajul de programare vizual, dezvoltat de catre LEGO).

Scop si obiective

Diversificarea curriculumului si a ofertei educationale din domeniul IT, astfel încât, elevii sa aibe sanse de dezvoltare maximala în domeniul informaticii moderne si încurajarea elevilor în manifestarea creativitatii practice prin participarea la concursuri.

O1. Asigurarea unei asistente calificate de tip lectorat, focalizata pe aptitudinile si nevoile de instruire IT

O2. Identificarea si promovarea instrumentelor IT de ultima generatie.

O3. Stimularea participarii la concursuri aliniate la cultura tehnologica moderna.

O4. Popularizarea instrumentelor moderne de aplicare în practica a cunostintelor IT.

Sectiuni si categorii de vârsta

Concursul se desfasoara pe doua sectiuni: Scratch si ScratchX. Sectiunea Scratch, se desfasoara pe 3 categorii de varsta: primar, gimnazial, liceal (clasele IX-X). La sectiunea SctratchX pot participa elevi din clasele V-X.

Cine poate participa

La concurs pot participa elevi din toate institutiile scolare din tara. Fiecare echipa participanta la sectiunea ScratchX va avea un antrenor.

Desfasurarea concursului

Înscrierea în competitie:  se va face prin email pe adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.. Se completeaza si se trimite formularul din Anexa1 a prezentului regulament.

Sectiunea Scratch: Proiectele realizate pe parcursul a 2 ore, în ziua fixata de concurs, pe o tema data, trebuie sa fie originale si sa respecte tema. Proiectele nu trebuie sa contina informatii referitoare la autor, institutia de provenienta, coordonator. Proiectele care contin astfel de informatii vor fi eliminate din concurs. 

Sectiunea ScratchX: Formatul acestei sectiuni concurs  se aliniaza la concursurile internationale de robotica:  fiecare echipa are un antrenor si fiecare echipa trebuie sa programeze câte un robot conform task-urilor primite de la juriu. Un procent de 50% dintre task-uri se vor afisa pe site-ul concursului, cu 15 zile înainte de concurs.

Se accepta construirea robotilor doar cu elemente Minestorm si WeDo 2.0.

Organizatorii concursului îsi rezerva dreptul de a descalifica orice proiect al carui continut este considerat inadecvat sau care nu respecta regulile concursului.

Evaluarea proiectelor

Evaluarea proiectelor se va face de catre un juriu format din cadre didactice. Ierarhizarea lucrarilor se va face în functie de media notelor acordate de juriu.

Criterii de evaluare a proiectelor:

  • Originalitate (1-10)
  • Creativitate (1-10)
  • Folosirea caracteristicilor Scratch
  • Calitatea globala a proiectului

Pentru fiecare sectiune si categorie de vârsta se va întocmi un clasament al proiectelor în ordinea descrescatoare a notelor. Numarul total de diplome (premiul I, II, III si mentiuni) acordat la o anumita categorie de vârsta si sectiune nu trebuie sa depaseasca cuantumul de 25 % din numarul total al proiectelor create la respectiva categorie de vârsta si sectiune.

Popularizarea proiectelor Pentru orice proiect înscris în concurs, autorii proiectului acorda organizatorilor concursului permisiunea de a folosi fara restrictii proiectul în scop educational sau publicitar. Organizatorii sunt obligati sa faca cunoscuti autorii proiectului precum si unitatea de învatamant de la care provin acestia. Organizatorii vor face publice proiectele premiate prin postarea pe site-ul web http://scratch.mit.edu/.

Etape

Principalele momente cronologice în desfasurarea concursului sunt:

  • 10 mai 2019 – Termenul limita pentru publicarea tasck-urilor Scratchx
  • 15 mai 2019 – Termenul limita pentru înscrierea la concurs
  • 25 mai 2019 – Desfasurarea concursului, transmiterea rezultatelor, premierea
  • 1 iunie 2018 – Realizarea unei galerii cu proiectele câstigatoare.

Testimonials

Membrii coordonatori ai echipei organizatorice va invita!